سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور آرایشگر حرفهای شویم؟ ( قسمت دو )

تجربه تخصصی و معلومات کسب کنید.

در آموزشگاه آرایشگری شرکت کنید که با بودجه و برنامه شما مطابقت دارد. از آنجایی که هنر آرایشگری یک تخصص دارای مدرک رسمی نیست، ممکن است بسیاری از برنامه‌های آموزش آرایشگری مدرک معتبری به شمار نروند. این به این معناست که میان آموزشگاه‌های آرایشی و تعلیمات آن‌ها تفاوت بسیاری وجود دارد. برخی آموزشگاه‌ها کلاس‌های تمام وقتی ارائه می‌کنند که تمرکزشان روی مهارت‌ها و صنایع مشخصیست. این برنامه‌ها همچنین در هزینه‌شان هم بسیار متفاوت هستند و در ذهن داشته باشید که آموزشگاه‌های تمام وقت هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

به طور معمول، برنامه‌های ‌آموزش آرایشگری‌ بین سیصد تا ششصد ساعت هستند و در کمتر از شش ماه می‌توانند تکمیل شوند. البته، رفتن به آموزشگاه‌ها لزوما برای آرایشگری حرفه‌ای شدن مورد نیاز نیست. منتها، یادمان نرود که آموزش حرفه‌ای دیدن می‌تواند برای آرایشگر پیشرفتی سریع در محیطی پررقابت ارائه کند.

برای شروع می‌توانید شغلی در زمینه فروش محصولات آرایشی برای خود پیدا کنید تا تجزبه تخصصی نیز کسب کنید. برای استخدام در شغل‌هایی در فروشگاه‌ها یا داروخانه‌ها که به فروش لوازم آرایشی می‌پردازند اقدام کنید. شما در این صورت می‌توانید فرصت تمرین مهارت‌های خود روی صدها نفر با رنگ پوست‌های مختلف، انتظارات متفاوت و مدل‌های گوناگون پیدا کنید. بهترین اتفاق این است که شما برای تمرین مهارت‌های خود مبلغی نیز دریافت خواهید کرد. تجربه فروش شغل‌هایی مثل فروشگاه‌های فروش لوازم آرایش بسیار مفید است زیرا کار شما فروش لوازم آرایشی در کنار ارائه خدمات آرایشگری خواهد بود.

دنبال شرکتی باشید که نسبت به آموزش به کارکنان خود کوشاست و به آن‌ها آرایش کردن را به جای تمرکز کامل روی فروش می‌آموزد.

حتی می‌توانید در گروه‌های غیر رسمی تئاتری شرکت کنید و به آرایش بازیگران بپردازید تا تجربه بیشتری با انواع متفاوت آرایشی کسب کنید. گروه‌های تئاتری که در مدرسه‌ها کار می‌کنند یا حتی گروه‌های بزرگتر، جای مناسبی برای بروز خلاقیت شما خواهند بود. شما این شانس را خواهید داشت که انواع متفاوتی از آرایش را تجربه کنید و با نورهای تئاتری و گریم کار کنید.

به آرایشگری حرفه‌ای پیشنهاد کارآموزی بدهید. در محله خود آرایشگری بیابید که کارش مورد پسند شماست و به او پیشنهاد ارائه خدمات کارآموزی بدهید. برای او توضیح دهید که شما مشتاق به کسب تجربه واقعی در صنعت آرایشگری هستید. در صورتی که این فرد تمایلی به همکاری با شما نداشت، می‌توانید از او خواهش کنید که یکی دو روز به شما اجازه دهد او را تعقیب کرده و کار کردنش را مشاهده کنید. حتی چند ساعت نظارت هم می‌تواند به شما هزاران روش جدید بیاموزد.

منبع : https://liliumesorkh.ir/academy/how-to-come-pro-hairdresser/