سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور آرایشگر حرفهای شویم ؟

اگر شما کاملا به سایه چشم زدن مشکی مسلط هستید و از روی صورت طرف مقابلتان و با دقت به رنگ پوستش می‌توانید حدس بزنید چه رنگ رژ لبی به او می‌آید، شاید یکی از بهترین گزینه‌های شغلی برای شما آرایشگر حرفه‌ای شدن باشد. برای شروع شغلی مثل آرایشگری باید مهارت‌های خود را از طریق سایت‌های آموزش‌ آنلاین کسب کنید و آن را روی دوستان و خانواده خود تمرین کنید. حتما شرکت در کلاس‌های آموزش آرایشگری را جدی بگیرید تا بتوانید از آموزش رسمی برخوردار شوید. می‌توانید ابتدا از شغل‌هایی مثل فروش لوازم آرایش شروع کنید تا تجربه تخصصیتان بالا برود. به هر طریق، شما باید شبکه‌ای قوی تشکیل دهید تا شغل خود در آرایشگری را پرقدرت شروع کنید.

مهارت خود را بالا ببرید!

آرایشگران معروف در یوتیوب یا اینستاگرام را دنبال کنید. آموزش‌های ویدیویی آنلاین می‌توانند راه‌های عالی (و مجانی!) برای شروع یادگیری بیشتر در رابطه با آرایشگری باشند. آرایشگرانی را پیدا کنید که به استایل مورد علاقه شما بخورند تا به یادگیری آن بیشتر علاقمند باشید. یادتان نرود که هر چند آموزش‌های آنلاین نقطه شروع خوبی هستند، جایگزین‌ خوبی برای آموزش آرایشگری حضوری و تجربه نیستند.

با آرایش خود و دوستانتان تمرین بیشتری کنید!

این کار به شما کمک می‌کند که روش خود را توسعه دهید و پیدا کنید و آرایشگری خود را به سطح عالی برسانید. یادتان نرود که هر چند شما ممکن است در آرایش کردن خودتان بدرخشید، اما یادتان نرود که آرایش کردن دیگران مهارت‌های بسیار متفاوتی از همکاری و توانمندی شما نیاز دارد. روی رنگ‌های مختلف پوستی، فرم‌های صورت متفاوت و رنگ چشم‌ها و رده سنی متفاوتی کار کنید تا مهارت خود را در کار کردن با مشتری‌های مختلف از همین الان کسب کنید. یک کیت آرایشی برای خود بسیازید که شامل برس‌های مختلف، وسایل آرایشی و سایر ابزار مورد استفاده منظمتان باشد. تمامی این موارد در داروخانه‌ها و مراکز فروش لوازم آرایش قابل دسترس هستند. هر قدر که کار شما توسعه بیابد، توانایی شما برای خرید محصولات گران قیمت نیز بالا می‌رود.

خود را با مد فعلی آرایش آشنا سازید

مجله بخوانید، از وبلاگ های مد ایده بگیرید، فیلم ببینید، به تئاتر بروید و به مدهای متفاوت آرایش صورت دقت کنید. در این حرفه بسیار مهم است که شما به روز باشید تا بتوانید برای مشتری خود گزینه‌های خوبی پیشنهاد کنید. حتی ممکن است مشتری شما به روش خاص جدیدی اشاره داشته باشد که شما با آن آشنا نیستید. پس معلومات خود را جدید نگه دارید تا بتوانید به صورت مفید توصیفات مشتری خود را روی صورت او به واقعیت تبدیل کنید.

منبع : https://liliumesorkh.ir/academy/how-to-be-pro-makeup-artist/